Kdo jsme
Lektoři a tvůrci kurzů: Jak žít spolu?
-
Yakeen J. Helus je párový a rodinný psychoterapeut, léta spokojeně ženatý chlap a táta dvou dospělých dětí.
-
Filip Karda je lektor improvizace, dialogického jednání, zdravotní klaun, herec a nadšený dvojí otec a manžel.
Společně jsme pro Vás vytvořili bezpečný a hravý prostor pro získání všech potřebných zkušeností a znalostí pro láskyplné vztahy. Nazvali jsme ho: Jak žít spolu?
V naší práci se prolínají zkušenosti dvou oborů a dvou generací. Poslechněte si náš podcast.
Yakeen J. Helus
Jsem párový a rodinný psychoterapeut již déle než 20 let.
Při terapii si často uvědomuji, jak snadno se z nedorozumění, nepochopení a nevyjádřených pocitů a potřeb, může za nějakou dobu stát velký problém. A jak dlouhé a bolavé bývá jeho řešení.
Víkendové semináře Jak žít spolu? jsou zábavný a výhodný způsob, jak se těmto těžkostem vyhnout.
Na skupinových seminářích využívám svoje zkušenosti z praxe, ale také z terapeutických výcviků.
Výcvik v Systemických konstelacích mne naučil rozumět rodinnému řádu a vlivu původních rodin na naše prožívání a chování. Neurolingvistické programování, jak používat jazyk k léčení. Dramaterapie, jak se hraním propracovat k opravdovosti a výcvik v Rodinné terapii psychosomatických poruch, jak má dobře fungovat rodina. Nenásilná komunikace je zase skvělým způsobem jak mluvit v partnerství tak, aby druhý přesně věděl co cítíme a co potřebujeme a výcvik v práci s Attachmentem v partnerských vztazích byl pro mne odpovědí na jednu ze zásadních otázek spokojeného partnerství: Jak vyvážit blízkost, svobodu a bezpečí.
O to vše se s Vámi rád podělím.
Filip Karda
Jsem improvizátor profesí i v životě a umím hledat neotřelá řešení.
Přináším do kurzu hravost a zábavu, tak aby nebyl jen o rozebírání sebe, ale o radosti z poznávání.
Od mých 15 let jsem se seznamoval více a více s divadlem, až mě dovedlo ke studiu Dramatické výchovy na JAMU. Získal jsem lektorský základ a po škole jsem odjel na půl roku učit do Irska. V ČR jsem potom dokončil magisterský program na Katedře autorské tvorby a pedagogiky na DAMU. Nyní učím právě tam dialogické jednání s vnitřním partnerem, díky kterému se učím vlastní autenticitě a také vypozorování autenticity u druhých, potom jsem lektorem ve Škole improvizace a zdravotním klaunem, kde v obou těchto profesích jsem se naučil, že chyba, rovná se zkušenost, příležitost a může znament i radost a v neposlední řadě jsem improvizační herec v souboru Instantní gaučink.